Naar het sprookjesbos

14 mei 2018 - Pacific Rim National Park Reserve, Canada

De dag begint heel vroeg voor ons, gisteren wilde de zonneluifel van de camper niet meer indraaien. Roland heeft alles na gekeken maar hij doet niets meer. Zo kunnen wij morgen niet aan rijden. Wij kunnen vanaf 4.30uur bellen voor hulp. De medewerker van Fraserway belooft ons om zo vlug als mogelijk ( 9.00uur) een monteur te laten komen.

Na het ontbijt en een douche ruimen wij de camper alvast rijklaar en proberen de luifel nog eens in te draaien. Hij werkt!!!!!! super, wij hoeven niet te wachten en kunnen toch op tijd vertrekken. Wij bellen de hulp af.

Wij vertrekken rond 8.00uur op weg naar de Pacific Rim. Hier slapen wij 2 nachten in de National Park op de camping Green Point. Wij hebben daar geen Wifi. Wij rijden van Victoria naar           Port Alberni en doen hier nog eens goed boodschappen voor de komende dagen. Vlees en vis voor op de Bbq en een grote beker Rollo ijscreme. Het zal ons in de wildernis niet slecht gaan.

Bij het Sproat Lake stopen wij en zien het grootste bluswater vliegtuig ter wereld in zijn thuishaven staan.

Het weer is verrassend  mooi,  wij hebben het zelfs heet. In de meertjes die wij onderweg tegen komen zwemmen mensen. zelf hebben wij geen badkleding mee genomen en ik vind het water ook veel te koud. de weg die wij rijden is prachtig. Wij rijden het laatste stuk (130km) door de natuur en komen langs meeren, rivieren en bergen met sneeuw op de top. Ja hiervoor zijn wij gekomen!!!!!!!!!

Bij een riviertje vinden wij een parkeerplek voor ons monster. Het is niet altijd makkelijk om een parkeerplek te vinden, je kunt niet zo maar overal stoppen. Wij gaan in de schaduw zitten en maken een tonijnsalade en genieten van de uitzicht en de rust. Als er maar geen beer komt.

De reis gaat verder door de bergen met haarspeld bochten en het gaat af en toe stijl omhoog. Bij de afdaling moet Roland op de rem.

Wij zijn op de camping: het lijkt wel een sprookjesbos. Het lijkt zo onwerkelijk met al de hoge bomen met mos dat over de takken groeit. Er groeien overal varens en andere planten.

Wij gaan hout kopen voor het vuurtje en gaan naar ons campingplek. Dit word spannend ,ik moet Roland helpen de camper achteruit tussen de bomen op zijn plek te zetten. En ja hoor het lukt: is het om dat Roland en goede chauffeur is of ik hem zo goed begeleid heb?

Wij gaan een stukje lopen en komen bij een pad dat naar de zee toe gaat. Het is maar een 500m en wij staan op de strand. Maar ook hier is het mysterieus. Alles zit in de mist en je kan niet veel zien. Er liggen prachtige stuken drijfhout op het strand, jammer dat wij ze niet mee kunnen nemen. Wij beslissen terug te gaan en een vuurtje aan te stoken.

Het is hier wel een stuk frisser en ik ben nu blij dat ik ook warmere kleren bij heb.

Wij kiezen voor een lekkere steak met gepofte aardappel uit het vuur en mais. dit alles bereiden wij op vuur zonder houtskool.het smaakt heerlijk. Als toetje hebben wij Marshmallow die wij in het vuur smelten.

Wij ruimen alles goed op , wij zijn namelijk nu in het territorium van de zwarte beer en de wolf. Ben benieuwd of er vannacht een langs komt.

1. Andrew, Chris, Selena:
    18 mei 2018