Een dag aan de Pacific Rim

15 mei 2018 - Pacific Rim National Park Reserve, Canada

Vandaag gaan wij de Pacific Rim verkennen. Wij starten voor het ontbijt met een wandeling op het strand bij de camping. Het is eb en wij kunnen best ver uit lopen. Overal staan rotsen met duizenden mosselen eraan. Het verwondert ons dat er niet een hoop meeuwen zich hier volvreten. Vandaag is het bewolkt en de zon gaan wij ook niet zien.

Na het ontbijt sluiten wij alles af en vertrekken. Wij gaan een wandeling maken door een stuk regenwoud. Hiervoor staat deze NP ook bekend voor. Het is makkelijk te lopen over houtvlonders en wij genieten van de geuren en de frisheid van dit bos. Het word hier nooit kouder als 5 graden en warmer als 15 graden. Hierdoor ook al deze mooie planten.De trail is 2x1km.

De volgende stop is Ucluelet waar wij een wandeling in het  bos langs de zee maken. Hier hebben wij voortdurend uitkijkpunten en horen de boei geluid maken om de schippers te waarschuwen om hier niet langs te varen. Vroeger zonken hier heel veel boten en schepen door de rotsen en de stroming. Wij zien een zeehond in het water zwemmen maar het dier is zo snel onder water dat het mij wederom niet lukt om hem op foto te krijgen. Het zijn geen foto

modellen.

Wij rijden de andere kant op naar Tofino. Onderweg stoppen wij nog aan het strand . Er zijn wat surfers in het water. Wij eten een soepje ( natuurlijk gemaakt in de camper) om ons aan te sterken voor de volgende wandeling. In Tofino lopen wij de Tonquin trail . Hier komen wij wederom op een prachtig stuk strand uit. In het stadje verkennen wij de haven met alle vissersboten en zien hoe zij de vers gevangen vis schoon maken.

Het is tijd om op de camping terug te rijden , wij hebben flink gewandeld 12.6 km en 48 verdiepingen. Wij bouwen conditie op:-)

Roland gaat vandaag het hout klein hakken om een beter vuur te maken. Dit is het perfecte speelparadijs voor mannen ( hier zou John genieten ( hout/ bijl/vuur). De zalm gaat in alufolie op het vuur en wij zitten lekker bij de warmte van de vlammen tot het bedtijd is.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Andrew, Chris, Selena:
    18 mei 2018
    Wat een avonturiers, voorzichtig met al dat vuur! Wederom mooie foto’s xxx