De pomp is kapot

27 mei 2018 - Lake Louise, Canada

Daar zitten wij dan met onze Glamper, hahaha. Zijn voor deze nacht maar terug op de camping bij Lake Louise.

De ochtend begon goed, wij hebben in het centrale punt waar de winkeltjes staan Wifi. Eindelijk kan ik met Selena face timen en zie Andrew. Mijn berichtjes die ik de afgelopen dagen geschreven heb plaats ik met en paar foto’s. Dat is een goede start :-)). Wij zijn vanuit daar vertrokken naar  Kootenay NP waar we een stuk in de park gereden zijn. Helaas waren veel plekken nog gesloten en hebben wij gauw gekozen om nu eerst Lake Louise te bezichtigen.

Bij Lake Louise is het al ontzettend druk met toeristen en wij vinden gelukkig een plekje om te parkeren. Eerst nog naar ons huis Wc en als wij de pomp aanzetten loopt het verse water onder het kastje door. Snel uit zetten. Wij laten ons niet van stuk brengen en vertrekken naar een mooie wandeling rond dat meertje.

Bij Lake Louise staat een gigantisch groot hotel waar mensen met een dikke portemonnee zitten. Dit hotel geeft een extra mooie view. Er ligt nog overal sneeuw en het water ziet er heerlijk uit. De kleuren en de spiegelingen zijn fantastisch en wij genieten van de wandeling.

Er zijn enkele jonge studenten die waaghalzig zijn en in het ijskoude water duiken om stoere foto’s te maken. Helaas krijg ik Roland niet zo ver.

In de middag rijden wij verder na het Moraine lake. Dit meertje word omgeven door 10 besneeuwde bergtoppen. Er ligt nog ijs op het water!

Ondertussen heb ik mijn korte broek aangedaan omdat ik het best warm had bij Lake Louise maar nu is het een beetje frisser. Ik blijf het toch aanhouden!!

Wij eten een lekkere tonijnsalade in de camper en proberen nog eens de pomp. Helaas het water blijft komen.

Nog geen paniek en eerst genieten van het mooie meertje. Ik sta zelf nog in de sneeuw met mijn “jezussandalen”. BRRRRRRRRRR, koud. Maar wel leuk, hihihi.

Wat gaan wij nu doen? Wij wilden eerst vandaag naar Yoho Np rijden en daar op een natuurcamping slapen. Maar nu geen mogelijkheid is om de waterpomp te gebruiken en wij geen gebruik van ons douche kunnen maken lijkt het ons verstandig om op een camping te gaan waar douches zijn. Wij blijven bij Lake Louise op de camping.

Wij hebben wederom geluk dat er plaats is en zetten de camper op zijn plek. Nog eens proberen, er is iets kapot.

Gelukkig is er een telefoon op de camping en wij bellen Fraserway. Helaas kunnen ze ons vandaag niet meer helpen met een monteur. Wij geven aan dat wij morgen door Yoho Np doorrijden naar Golden. Ze beloven ons om een afspraak te maken zo dat wij morgen middag Golden naar de monteur kunnen.

Roland zoekt de pomp in de camper op en zo als het uitziet is er een koppeling of slang lek. Zelf kunnen wij het niet repareren. De halve keuken ligt open , mijn Engineer!!

Tja zo maken wij  vandaag maar gebruik van de camping douches en halen water in en meer voor de afwas en de Wc.

Maar het blijft gezellig en wij blijven lachen.

De vakantie gaat nu richting einde toe en wij boffen met het weer. Tot nu toe hebben wij altijd mooi weer gehad tot op een regendag. Mensen hier uit Canada vertellen ons dat dit niet normaal is en dat het andere jaren nog best koud is en sneeuwen kan.

Zo als de weerbericht hier aangeeft hebben wij morgen nog super weer en dan komt regen. Wij laten ons verrassen.

1. Andrew, Chris, Selena:
    28 mei 2018
    Ohhhh wat vervelend zeg! Zou voor het ongemak zeker een vergoeding vragen. Zo moeder zo dochter hihi. Veel liefs xx
  2. Jan van 't Hof:
    28 mei 2018
    In de sauna gaat ie ook nooit in t koude water :-)
  3. Claudia:
    Kan het doch probeeren, Jan