In de hitte golfen

22 mei 2018 - Wells Grey Park Clearwater, Canada

Dat is wakker worden, het water van de rivier is het enigste geluid dat wij horen. Wij staan op en gaan eerst een ronde over de camping lopen om naar beren te zoeken. Helaas niets, ze laten zich niet zien. Wij horen van de eigenaar dat er 3 hier in de bossen leven.

Na eieren met spek en koffie vertrekken wij. Wij gaan met de camper verder de Wells Gray park in om nog meer watervallen te zien.

Wij stoppen bij de Dawson falls. Ook hier zien wij hoe ontzettend hard het water na beneden stroomt. Wij lopen wat rond en maken natuurlijk foto’s en filmen het spektakel.

De weg gaat verder over een smal houten bruggetje, als dat maar goed gaat.Helaas kunnen wij niet stoppen er is en auto achter ons.

De tweede stop zijn de Helmcken falls.

Met zijn 141 meter een zeer hoge en indrukwekkende waterval. Van twee kanten van dit natuurschoon mogen genieten. Vanaf de weg is de waterval goed per auto bereikbaar. Te voet is de waterval via een 4 km. lang wandelpad door een prachtig bos te bereiken. Moeten ons goed insmeren met muggenspul anders worden wij lek gestoken. De beesten zijn hier brutaal.

Na deze waterval kunnen wij helaas niet verder het park in. De gewone weg houd op en gaat over in gravelweg en dat doen wij maar beter niet met deze camper. Wij gaan terug naar de camping.

Wij komen bij de brug en deze keer kan ik een foto maken. Als ik mijn raam open doe waait mijn kaart van de park uit het raam, shit.

Het is vandaag heel heet en wij zitten tot 16.00uur in de schaduw bij de camper.

Roland wil nog een ronde golfen en ik loop met hem mee. Wij zijn de enigste mafkezen die in deze warmte door de zon gaan lopen. Toch slaat Roland 3 parretjes. Bezweet en voldaan gaan wij een frisse douche nemen.

Ik loop nog eens op de plek waar gisteren de beer was, maar helaas pindakaas, geen beer.

wij sluiten de dag af met een vuurtje en op tijd naar bed.

1. Jan van 't Hof:
    27 mei 2018