De Rocky Mountains van Canada

23 mei 2018 - Mount Robson Provincial Park, Canada

Ongelooflijk, in de ochtend is het ijskoud en hebben wij lange broeken en de warme jassen aan en in de middag zoek je de schaduw op van de hitte.

Zo begint ook deze ochtend, met warme kleren aan, loop ik over de camping op beren jacht. De beesten laten zich niet zien ik heb pech.

Ondertussen komt ook Roland uit zijn warm bedje uit en wij ontbijten warme wafels met honing en jam. Tijd om alles in te  pakken en verder te gaan. Wij vertrekken vandaag naar Mount Robson Park en dat zijn 4 uur rijden.

In Clearwater gaan wij eerst de koelkast op nieuw vullen. Onderweg stoppen wij nog regelmatig voor mooie uitzichten.

Wij komen onderweg nog bij een waterval en zien een waaghals met zijn kano eraf varen. Gelukkig gaat het goed!!!

Jullie geloven het niet , een zwarte beer, en helaas kunnen wij ook deze keer niet stoppen met een vrachtwagen achter ons. Maar wij konden hem heel goed zien. Hij was best groot en had zo een lieve snoet. Jammer.

Wij rijden Mount Robson park in en dat is ook de camping voor vandaag. Het lijkt dat wij de enigste gasten zijn. Wij staan midden in de bossen zonder stroom en water deze keer. Gelukkig hebben wij alle luxe bij in ons CHATEAU en hoeven geen armoede lijden.

Wat een rust !!

Wij lopen wat door de bossen en zien dat wij gelukkig niet alleen zijn. de plaatsen zijn mooi verdeeld dat iedereen privacy heeft en van de natuur kan genieten. Wij horen de vogeltjes en ruiken de geur van de bomen. Misschien is hier kans een beer op foto te krijgen.

Roland pakt een koel biertje en als het teveel worden heb ik een beer vannacht in bed, hahaha.

De Ranger komt langs om te ons te registreren en wij kopen nog wat hout. Roland heeft al op andere leren camping plekken wat overgebleven hout ingepikt en wat hout uit de bos gesprokkeld. Wij horen van de Ranger dat hier als het goed is geen beeren zijn, deze houden ze buiten de camp. Wederom geen kans om een tegen te komen, wij hebben doch ook pech.

Nu wij geen internet hebben moeten wij ons anders vermaken. Roland spelt verstoppertje in het bos en ik moet hem zoeken. Hilarisch, onze buren moeten wel denken. natuurlijk hebben wij een hoop gesprekstof en Roland kan goed verhalen verzinnen.

Het enigste wat ik wel mis is nu ik geen Wifi heb is nieuws over Andrew. Knuffelknuffel, kus!

1. Jan van 't Hof:
    27 mei 2018
    een zatte beer in bed, is dat jouw droom? ;)
  2. Andrew, Chris, Selena:
    28 mei 2018
    Haha Roland weer met zijn gekke acties. Mooie foto's lekker nog genieten van de laatste dagen!