Anders als verwacht

10 mei 2018 - Frankfurt Am Main, Flughafen, Duitsland

Mijn bericht van gisteren was niet compleet. er was met het uploaden iets mis gegaan en mijn aangepaste bericht is niet geplaatst. Bij deze nog wat aanvulling over gisteren en hoe  de dag verder verliep.                                                                                                                                    Na dat wij door Henk en Marianne naar het station gebracht zijn en op Schiphol aan gekomen zijn hebben wij direct ingecheckt. met de boarding kaart op zak zijn wij naar het hotel. Daar hebben wij op het terras in het zonnetje van een borrel en ons avondeten genoten. op tijd naar bed om van ochtend om 6.30uur op te staan.

het weer is vandaag een stuk kouder en het regent. wat jammer voor iedereen die vandaag met Hemelvaart vrij is.

Straks gaan wij met de shuttlebus naar de airport om aan ons vluchten naar Frankfurt en Vancouver te beginnen. Het tijdverschil zal 10uur eerder zijn. in Canada 12.00uur en bij jullie in NL 22.00uur.

Anders als verwacht: Ja dat gebeurt als je reist. Af en toe heb je het pech dat alles anders gaat als het moet. Wij zijn vanmorgen op tijd op Schiphol en zijn best vlug de koffers kwijt , door de paspoort controle en de controle ( natuurlijk eerst mijn rugzak van boven en onder gecontroleerd op selfie- stick, i-reader en oplaad kabel van mijn i-phone). Na een ontbijtje gaan wij naar de gate en ietsje later in het vliegtuig. Wij horen gauw genoeg dat wij +-1 uur later vertrekken als geplant (reden nog steeds onbekend). Wij hebben maar 1.5 uur tijd van de ene vlucht naar de andere en dat word nu toch zeer krap. In het vliegtuig zitten nog heel veel meer passagiers die een afsluitende vlucht moeten halen en nu vol spanning zitten. wij balen best een beetje maar moeten er het beste van maken.                                                                                                                              Wij landen om 13.05uur en tot wij uitgestapt zijn is het 13.20 uur, voor ons is duidelijk dat wij de vertrekkende vlucht naar Vancouver van 13.30uur niet meer halen. Toch rennen wij van hal B naar Hal A en komen bij de gate waar de vlucht al een tijdje vertrokken is. Wij worden door gestuurd naar Service Lufthansa en hebben nu een nieuwe vlucht voor morgen ochtend 10.15uur naar Vancouver. Hotel en eten word door de maatschappij betaald.

Jammer wij lopen nu een dag van de vakantie mis en de geplande dag in Vancouver zal niet doorgaan.  Een troost, wij kunnen nog proberen te claimen voor dit ongemak .

Wij gaan straks nog lekkere Duitse kost eten  en een biertje en wijntje pakken. Lol hebben wij toch!!

1. Andrew, Chris, Selena:
    11 mei 2018
    Vervelend, maar hebben t overal wel gezellig!! Veel plezier samen xx