Victoria

13 mei 2018 - Victoria, Canada

De eerste nacht in de camper super geslapen. Het bed licht heerlijk en ook het dekbed is super fijn. Zoals het uitziet zijn wij al een beetje over de jetlag heen, hebben tot 6.00 uur geslapen.

Wij proberen  de douche in de camper uit en zijn er zeker enthousiast over, lekker warm en Roland kan er toch 10 minuten onder staan voor het koud word.

Ik zorg voor een stevig ontbijt: eieren met spek.

Wij vertrekken rond 9.30 uur naar de busstation om naar Victoria te gaan. Victoria, de hoofdstad van de provincie British Columbia.Victoria is met meer dan 2.200 jaarlijkse zonuren een van de meest zonnige plaatsen in British Columbia. Het is een ideaal klimaat voor veel planten en bloemen, die goed gedijen in de vele tuinen. Er groeien veel exotische plantensoorten die in het overige deel van Canada niet tot nauwelijks voorkomen. Zo kom je in Victoria onder andere eikenbomen, eucalyptus en bananenpalmbomen tegen. Wij wandelen door het centrum en langs het water. Het weer is op deze mooie moederdag zonnig en warm. Ook hier is moederdag en je ziet veel families wandelen. In totaal hebben wij vandaag 10km gelopen.

Terug naar de camper en aan een borrel.

1. Jan van 't Hof:
    14 mei 2018
    krijg je dat lichaam wel schoon in 10 minuten?
  2. Andrew, Chris, Selena:
    14 mei 2018