Eindelijk en beer op foto en nog meer

24 mei 2018 - Jasper, Canada

Het is hier nog geen vakantietijd, de meeste plaatsen zijn leeg gebleven. Wij hebben een goede nacht geslapen zijn best laat wakker.

Wij beslissen een goed ontbijt te laten en nemen wat yoghurt en koffie. rond 9.30 uur vertrekken wij en de reis is voor vandaag maar goede 100 km naar Jasper.

Onderweg stopen wij bij Mooslake, het is bewolkt en wat frisser als verwacht. Wij rijden rustig om goed te kijken of wij een beer kunnen zien. Roland probeert alle vrachtwagens en campers voor zich te laten zo dat hij als het nodig is op de rem kan staan om te stoppen. Zoals het moet gaan zien wij op eens een zwarte beer langs de weg. Ik roep stoppen, maar helaas hebben wij een vrachtwagen dicht achter ons en het is te gevaarlijk om nu te stoppen. Ik ben woest!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gelukkig is een paar honderd meter de kans om te draaien en dat doen wij. Helaas is de beer niet meer waar wij hem gezien hebben. Wij draaien de camper weer de goede richting toe en gaan op weg. Daar opeens zien wij hem. Hij is ondertussen de weg over gelopen en staat nu aan onze kant op een heuvel. Wij stoppen en ik heb eindelijk een zwarte beer op de foto.

wat een mooie beesten zijn dat! Ik wil hem inderdaad niet onder een wandeling tegen komen.

Andere autos zijn ondertussen ook gestopt om hem te fotograferen.

Wij verlaten de Mount Robson park en rijden een nieuwe staat van Canada in. Wij zijn nu in Alberta, Wild Rose Country, en het is hier een uur later. Van het een op de andere moment is het in plaats van 11.30 uur naar 12.30 uur. Tijd om te lunchen.

Wij rijden Jasper in en gaan door het stadje open. Het is super toeristisch met winkels, restaurants en hotels. In het informatiecentrum halen wij wat kaarten om te kijken wat wij de komende dagen gaan doen. Wij eten bij een bistro en sandwich en zoeken en plek waar Wifi is. Bij jullie is het nu laat en jullie slapen, maar morgen ochtend kunnen jullie lezen dat alles goed met ons is.

Bij een paar winkeltjes lopen wij naar binnen maar wij hebben nog niets gezien wat wij willen kopen.

De camping ( Whistler camp ground) is 5km van Jasper vanaf in de Jasper NP. wij staan ook hier prachtig in de natuur. Het is een super grote camping met 780 plaatsen, maar iedereen heeft hier veel ruimte. bij het registreren word ons medegedeeld:

geen open vuur ivm brand gevaar
opletten er zijn gisteren 3 beren op de camping gespot
niet te dicht bij de herten komen, ze hebben kleintjes en zijn dan gevaarlijk

ok, dan maar geen vuur. Beren en herten daar verheug ik mij op!

Na het aansluiten van de stroom en water doe ik een handwaasje. Nu hebben wij genoeg schone onderbroeken tot wij thuis komen.

Met fototoestel in de hand maken wij een wandeling over de camping en zien hoe ontzettend groot hij is. Onderweg komen wij Eekhoorntjes, een hert en een sort aard hond/marmot tegen.

Het zonnetje schijnt en wij zitten tot ze onder gaat buiten. ik lees mijn spannend boek “Lieve Amy”

Wij zijn toch zo blij met de gehuurde camper van Fraserway. De problemen van het begin zijn van de aardbodem verdwenen.Het is ondertussen ons huis in Canada geworden.

Oh , en haast vergeten, dat was laatst geen vos maar een coyote.

1. Jan van 't Hof:
    27 mei 2018
    hè hè eindelijk een beer, Roland heeft er vast al meer gehad;)
  2. Marianne:
    3 juni 2018