Golfen bij de beeren

21 mei 2018 - Wells Grey Park Clearwater, Canada

Zijn vanochtend best vroeg wakker en hebben zin om verder te gaan. Vandaag is de reis wat korter en wij zijn 3 uur onderweg om in Wells Gray park te komen.

Als wij vertrekken warmt de zon de aarde op en er komt damp omhoog. Wij rijden het eerste stuk wat binnendoor en zien dat hier best nog veel farms zijn. Er staat ook best wat te koop. Interesse in een groot lap grond met eigen meertje om te vissen? Voor ons leuk op vakantie maar wij moeten niet aan denken zo afgezonderd te leven. Wij merken wel dat de Canadezen zeer vriendelijk en behulpzaam zijn!!. Familie staat hier bovenaan en je ziet heel families gezamenlijk kamperen.

Wij zitten op de Fishing Highway en komen  genoeg meertjes tegen. Heel veel vaders met zonen zijn onderweg.

De weg begint af te dalen 8% op 10km, en de remmen staan te gloeien. Mijn oren zijn dicht en wij merken nu pas dat wij afgelopen nacht op 1300m hebben geslapen.

Wij komen in een mooie vallei en veel land is onder water gelopen door het smeltwater. De rivieren staan hoog. Wij komen in de bewoonde wereld.

In Clearwater gaan wij  de zoveelste keer tanken ( de camper verbruikt 1:4), gelukkig is de benzine hier wat goedkoper.

Wij rijden het Wells Gray park in en stoppen bij Spahals creek falls. Er loopt een wandelpad van 1km door het bos en je staat bij een mooie waterval. Terug bij de camper eerst een kopje koffie dan verder. Helaas kunnen wij bij de volgende waterval de camper op de parkeerplaats niet kwijt. Dan doen wij deze als wij terug rijden.

De volgende stop is de camping waar wij de komende 2 nachten slapen. Hier heeft Roland zich al lang op verheugd, Wells grey golf resort en camping. De plek die wij krijgen is aan een rivier met achteruitzicht op de golfbaan. Na de lunch gaan wij 1 ronde 9 holes lopen. De meeste andere spelers hebben een karretje maar wij gaan de voeten wat bewegen. Het is goed heet in de zon en ik heb mij vergeten in te crème met zonnebrand. Resultaat: een rood hoofd en decolleté. Het is best veel lopen en  ik verlies ook enkele ballen in het water, maar het was gezellig en leuk.

Terug op de plaats komt een meisje vanuit de tent camp site ons vertellen dat ze net aan het zonnebaden was bij haar tentje en als ze de ogen open doet staat er een beer enkele meters van haar af. Ze is snel deze kant op gelopen. Ik loop met haar op het grasveld en wij zien hem nog net aan de bosrand. Jammer ,ook deze is net niet op het foto.

Tegen de avond gaat het kampvuur aan en de hamburgers erop. Ondertussen hebben wij ook buren uit de omgeving van Stuttgart.                                                                   De komende dagen zou het kunnen dat wij geen internet /wifi hebben. Mijn reisverhalen schrijf ik wel maar plaats het later.

1. Jan van 't Hof:
    22 mei 2018
    ook met een automaat moet je terugschakelen naar beneden, hete remmen zijn Geen remmen!!
    Kan je voor mij wat van die goedkope benzine meenemen? ik rij altijd 1:5 ;)
  2. Andrew, Chris, Selena:
    24 mei 2018
    Ziet er gezellig uit, de kampeerders van Helmond! :)
    En zelfs in Canada golven haha.
  3. Angelie:
    24 mei 2018
    Hey vakantiegangers het ziet er allemaal gezellig en avontuurlijk uit geniet er nog van!!!