Middagje regen

19 mei 2018 - Whistler, Canada

Wij hebben besloten om het vandaag rustig aan te doen en de camper op zijn plek te laten staan.

Wij slapen wat uit, ik tot 6.30 uur en Roland tot 7.30 uur. Ik zorg voor een ontbijt met roerei, champignons en ui.

Het weer is  toch beter als aangegeven, wij hebben nog geen onweer regen gezien en het ziet er ook niet naar uit dat dit de komende uren komt. Maar je weet maar nooit?

In de lange broeken gaan wij lopend naar Whistler. Het zijn er 3km naar toe en de wandeling is langs een rivier.

De zon laat zich af en toe zien en ik heb spijt van de lange broek. Mijn warme jas gaat uit en in de rugzak.

Wij komen in Village -center aan waar de olympische ringen staan. Hier zijn in 2010 ook de medailles uitgereikt. Helaas heeft Nederland hier bij Whistler niets gewonnen. Het zijn ook niet de sporten waar ze sterk in zijn: Alpineskiën, biatlon, langlaufen, schansspringen, bobslee, roddelen, skeleton enz.

Wij lopen door de hoofdstraat en komen natuurlijk bij de olympische ringen. De winkels zijn open en wij gaan neuzen.

Wij willen eigenlijk met de Whistler village gondola naar boven  en van daar uit de gondola peak to peak nemen. Helaas waren deze nu gesloten. Wij konden een andere gondel nemen maar deze bracht ons niet helemaal naar boven  en van daar uit waren er allen nog liften voor skiërs en snowboarders. Voor dat kleine stuk vonden wij 39$ p.p. te veel.

Wij zijn nog een stuk verder gelopen naar Village North en Upper village..

De zon komt er goed door en het is zo 22 graden. Grappig er lopen mensen in korte broeken en andere met ski kleren en ski’s. Wij zien zelf een paar jongens op hun mountainbike fietsen in de kortbroek met snowboard erbij.

Roland vind dit het ideale vakantieland, in de ochtend skiën, in de middag golfen, hahaha.

Wij gaan terug naar de camper om van de namiddag te genieten. Wij zitten voor de camper, ik met mijn boek en Roland zijn iPad.

De eerste druppels vallen en gauw gaat het over in een regenbui die de hele namiddag en misschien vannacht aanhoud. Jammer maar wij zitten droog in de camper met kaarsje, boek en speletje.

De spareribs gaan ipv op de Bbq in de bakoven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan van 't Hof:
    20 mei 2018
    Roddelen doen ze in Nederland óók hoor
  2. Andrew, Chris, Selena:
    20 mei 2018
    Mooie foto’s lief hand in hand
    Hoop dat het niet meer veel gaat regenen voor jullie xx