Afscheid van de zee

18 mei 2018 - Whistler, Canada

Vandaag was een lange reisdag, Roland is moe in de ogen van het geconcentreerd rijden met de camper door de bergen.

Wij zitten nu in Whistler een bekende skiplaats in Canada. Voor ons bekent dat in 2010 hier een gedeelde van de olympische  spelen plaats vond.

Er ligt beneden geen sneeuw maar op de bergen ligt nog genoeg. Bij de reis hiernaar toe zagen wij rivieren stromen en er kwam veel smeltwater van de bergen doorheen. Ook hier is het super mooi.

Wij staan nu op de camping en deze is vol. Wij zijn blij dat wij hem gereserveerd hebben, dit weekeinde is ook een extra dag voor de Canadezen en deze trekken met zulke dagen er de natuur in.

maar ik zal beginnen met de ochtend. Wij vertrokken vanmorgen vanuit Campell River over de Highway naar de Ferry in Nanimo naar Horseshoe bay. Deze rit en tocht met de boot heeft ons 4uur aan tijd gekost. Wij hebben afscheid genomen van de stille oceaan en zijn verder naar Whistler. Onderweg nog in het stadje Squamish gestopt bij een Walmart om goed boodschappen te doen. Ons caravan is gevuld met van alles en wij hebben een overleving pakket voor de komende dagen.Het is ondertussen al 15.00uur en wij beslissen om bij de Mac Donald te lunchen, de afgelopen dagen genoeg beweging gehad en zeer gezond gegeten. nu mag het.

Nog bij de Liqued store bier inslaan en een flesje wijn en door naar Whistler.

Het laatste stuk belanden wij in een file, deze kwam door alle stoplichten die wij nu tegen kwamen en de drukte van de Canadezen.

Om 17.00uur zijn wij eindelijk op plaats van bestemming.

Het weer is bewolkt en ze verspelen onweersbuien voor vandaag en morgen. Wij zien wel wat wij morgen allemaal gaan doen. Heb er zin in!

Foto"s volgen later. Wifi is heel drag op deze camping

1. Andrew, Chris, Selena:
    Veel plezier daar xx
  2. Jacqueline:
    Gele golfballen
  3. Claudia:
    19 mei 2018
    Alle kleuren als je wilt.