Caddy van Roland

28 mei 2018 - Golden, Canada

Om 7.00 uur startklaar en nog geen telefoontje van Fraserway. Wij rijden toch maar aan en zien wel waneer ze bellen.

Wij gaan vandaag door naar Golden, hiervoor rijden wij door de Yoho NP. Er word regelmatig aan de weg gewerkten wij staan er veel tijd stil en moeten wachten tot wij verder kunnen.

Bij ons in Nederland hebben wij stoplichten die dat regelen maar hier doen dat mensen. Het is zeker een saaie baan om de hele dag met een stop/go bordje te staan. Maar wel werkverschaffing!!

Er rijd een train door de Rocky Mountains en deze hebben wij op de camping in Lake Louise regelmatig gehoord. Wij zien hem tussen de bomen rijden met zijn vele wagons.

Bij een bepaalde plek in Yoho Np is het mogelijk om hem in de kronkelweg door de bergen aan de ene kant van de tunnel met zijn voorkant uit zien komen en zijn start is nog en heel stuk beneden aan de ingang van de tunnel.

Bij het plaatsje Field stopen wij even maar het ziet uitgestorven uit.

Dan gaat het verder naar de Natural Bridge over de Kickinghorse River.

Zodra wij de camper parkeren horen  wij het geluid van het woeste water. Via een (bijna naast de parking) aangelegde brug heb je zicht op de zogenaamde Natural Bridge en het prachtige landschap eromheen. Een natuurwonder!

De Natural Bridge is een indrukwekkende rotsformatie die door de jaren heen geheel op natuurlijke wijze de vorm van een brug heeft aangenomen.

Wij rijden verder naar het Emerald Lake. Hier lopen wij een stuk om het meer en stappen wederom een stuk door de sneeuw. Het rondje is 8km en wij lopen het tot 1/4 en draaien om. Ondertussen is en bus met Japanners gestopt en de rust is over. Wij zien een telefooncel staan en bellen maar zelf Fraserway. Wij spreken af dat wij rond 12.00 uur in Golden zijn en dat wij dan horen wat er gaat gebeuren.

Wij komen net voor Golden in de file terecht, zal wel wegens wegwerkzaamheden zijn. Nee, het zijn wat berggeiten die op de Highway aan het wandelen zijn.

In Golden krijgen wij een telefoontje dat er een monteur is. Wij nemen contact met hem op en hij komt rond 14.00 langs op de camping waar wij nu staan.

Ondertussen is de koppeling van de slang gemaakt en kunnen wij gewoon water gebruiken. Heerlijk, wij kunnen douchen in ons Chateau.

Rond 15.00uur is Roland gaan golfen op een prachtige golfbaan. GOLDEN GOLF. Ik mag het wagentje rijden. Hij loopt 18 holes en dan is zo een wagen wel heel fijn! De golfbaan is tussen rivier, waterval, bossen met beren en bergen.

Wij hebben geen beren gezien maar de mensen voor ons zeiden dan op baan 12 een liep.

Sowieso zijn wij gewaarschuwd om voorzichtig te zijn. op de camping leeft in het bos een beren mama met haar 3 kids. Tot nu hebben wij nog geen gezien maar kan nog komen.

Morgen gaat het naar Banff en daar hebben wij afgesproken met een collega van Senzer ( hij is met zijn vrouw ook hier op vakantie) om een borrel te pakken.

Jullie horen van ons!

1. Andrew, Chris, Selena: