Wij zien de eerste beer

16 mei 2018 - Campbell River, Canada

Woensdag ochtend , wij worden wakker in ons sprookjesbos. Het heeft vannacht geregend en nog steeds is het bewolkt.

Wij verlaten de camping rond 8.30 uur. bij de uitgang legen wij nog ons wc en de vuile watertank en kunnen met enkele kilo lichter op weg terug door de bergen. Wij moeten dezelfde weg met de haarspeldbochten nemen en de natuur ziet nu met het bewolkte weer zo anders uit. langzaam zien wij dat de hemel blauwer word en wij gaan de zon tegen moed.

Op eens zien wij langs de Highway een zwarte beer lopen. helaas gaat het zo snel en wij kunnen niet stoppen om foto’s te maken. Wij zijn zo blij!!!!!!!! Ze zijn er echt.

Tegen 12.00 uur zoeken wij en plekje om te lunchen en stoppen langs het water.

Het laatste stuk nemen wij de weg langs de kust naar Campell River waar wij de komende            2 nachten logeren op de Thunderbird RV. Wij hebben een plaats met zicht op de oceaan.

Wij worden steeds sneller met de opbouw: goed parkeren, stroom en water aansluiten, afvoer aansluiten, slideoud  out. Wij staan!

Bij de incheck hebben wij direct een tour voor morgen geboekt om op walvissen, orka’s en beren  te spotten.

Het word tijd om wat kleren te wassen.  Roland zit heerlijk in het zonnetje met een blikje Budweiser. Ik zorg ondertussen dat onze reisverhalen van de afgelopen dagen op de Reislogger komen.

Vandaag is het avondeten pizza, wij hebben de keuze om ze in de bakoven of in de combimagnetron te bakken. ik probeer het allebei uit. Het werkt, wat een luxe!

De camping waar wij nu staan is niet zo mooi als de vorige, de plaatsen zijn kleiner en het is op gravel langs de straat met uitzicht op het water. Naast ons staat een caravanoplegger waar ons campertje in het niets vervalt.

Na het eten lopen wij naar de haven waar wij morgen met de boot op tour gaan. Op de weg daar naartoe lopen wij langs en indianen kerkhof. heel indrukwekkend.

In de haven staan van de grote vissersboten welke wij wel eens op Discovey zien. Hier staan de grote kooien op waar ze krabben mee vangen. Het ruikt naar vis , zout en benzine.

terug op de camping sluiten wij de dag af met een lekkere porie ROLOIJS.