Wij halen de Camper

12 mei 2018 - Victoria, Canada

Wij hebben last van de Jetlag:en zijn om 2.30 uur wakker en kunnen niet meer slapen. Roland kan de kwalificaties van F1 kijken en ik doe een spel op de computer. Ik neem een uitgebreid bad en wij zorgen dat wij om 6.00 uur bij het ontbijt staan. Het weer word prachtig, mooie blauwe lucht. ons hotel zit dicht bij de airport, de wijk heet Richmond. Hier zijn de meeste inwoners chinees. wij beslissen om een ochtend wandeling te maken en lopen zeker 8 km. Fijn om even de benen te bewegen en wat van Canada te zien, hahaha.

Om 10.00uur staan wij klaar voor vertrek en het busje van Fraserway haalt ons op. na 20minuten zijn wij er. Wauw, dit is een camperparadijs, er staan genoeg in alle maten: groot /groter / nog groter/ super groot/ extreem super groot.

Daar staat hij, ons huisje voor de komende 3 weken. en hij valt in de categorie “nog groter “. Wij tekenen de papieren en krijgen uitleg hoe alles werkt. De camper is 10m lang en heeft achterin een Master bedroom met Tv (net zo groot als die van ons thuis)  en in het woongedeelte nog een van een maatje groter. De keuken is uitgerust met magnetron en bakoven, kan nog een taart bakken in de wildernis. In de koelkast past genoeg om er enkele dagen boodschappen in te doen. Wij zijn onder de indruk en kunnen het niet geloven. dat word luxe kamperen.

Wij vertrekken naar de Ferry om naar Vancouver land te gaan. de eerste keer met de camper rijden is toch erg spannend. Rustig aan! Wij hebben geluk er is nog genoeg plaats voor de volgende overtocht. wij wachten in de rij en ondertussen ruim ik onze koffers uit en onderzoek wat wij allemaal hebben. Na een half uur mag Roland de Ferry oprijden en wij gaan aan Dek. De 1.5 uur zijn prachtig, en wij genieten van de mooie uitzichten. Helaas nog geen walvissen gespot maar wel enkele zeehonden.

Op Vancouver eiland aangekomen is ons eerste doel de supermarkt. Bier en wijn verkopen ze hier niet , wij moeten naar een drankwinkel. De prijzen zijn hier een stuk hoger als bij ons. Voor drank betaal je de hoofdprijs! wij kopen 24 blikjes bier en een fles roze wijn en zijn 56$ ( 42 €) kwijt.

De koelkast is vol en wij zoeken nu de camping bij Victoria waar wij de eerste twee nachten verblijven. de moeheid slaat toe en wij maken het ook vandaag niet laat. Op het menu staat macaroni en ik ga voor het eerst de keuken gebruiken. Na het eten nog afwassen met warm water uit de keukenkraan. Het bed roept en het ligt ook superfijn. Wij slapen om19.45uur.

Fijne Moederdag

1. Andrew, Chris, Selena:
    13 mei 2018
    Wauw jullie camper daar kan je wel in wonen wat een bed! Straks komen jullie niet meer terug hihi. Wat leuk dat jullie zeehonden hebben gezien!! Liefs van ons