Verdwaald in de bossen bij Maligna Lake

25 mei 2018 - Jasper, Canada

wij worden steeds sneller met inpakken van de camper. Wij hadden goede voornemens om op 7.00uur vanmorgen te vertrekken naar Maligna lake. Helaas word het een uurtje later. Het ontbijt slaan wij over, wij hebben gisteren laat avond gegeten. Alles was ingepakt, stroom kabel ingeruimd en water afgesloten. Stom wij hebben vergeten de luifel in te draaien. De stroom moet opnieuw aangesloten worden.

Wij leren het nog.

Wij vertrekken en verlaten Jasper. De eerste stop is bij Maligne overlook , hier hebben wij een  uitzicht over de bergen en Jasper. Een stuk verder komen wij bij de Maligne Canyon en daar lopen wij de Canyon trail. Het gaat best naar beneden en wij volgen het riviertje wat regelmatig overgaat in een waterval. De weg loopt over 5 bruggetjes door het bos en is prachtig. Regelmatig zien wij in de diepte waar het water stroomt nog grote stuken ijs. Het is hier ook best fris. Wij moeten wat wij naar beneden zijn ook terug naar boven en dat is steil. Wij zijn blij dat het hier wat koeler is , wij hebben het nu namelijk heet. Wij nemen ons voor om vandaag zeker niet nog eens zo een steile wandelweg te pakken.

De route gaat verder en wij zien wat auto's langs de kant staan, een zwarte beer!! Nr.4 en ook deze gaat op het foto.

Nu genoeg zwarte beren, tijd voor bruine beren of een Grizzly ( wat ben ik toch ondankbaar).

Een stuk verder zien wij een hert langs de straat wandelen.Verder stoppen wij nog bij wat mooie uitzichtpunten en komen uiteindelijk bij Maligne Lake aan.

Maligne Lake is het een na grootste meer ter wereld dat uit smeltwater van een gletsjer bestaat.

Hier hebben wij gekozen om de lichte wandeling te lopen. Het zou kunnen dat wij Moos zien. Het zijn maar enkele mensen die voor deze trail kiezen de meeste lopen de trail langs het water.

Wij starten en lopen op het pad door de bos langs het water. het is hier heerlijk en wij moeten toch regelmatig klimmen over en door beekjes lopen en komen steeds verder de bos in . Na een tijdje vertrouw ik het niet meer , de mensen die iets achter ons liepen horen wij niet meer. Wij twijfelen of wij wel goed zijn maar het pad lijkt toch wel gelopen te zijn. Wij komen steeds dieper het bos in en ik begin langzaam toch een betje bang te worden. Wat nu als zo een beer komt? Wij hebben geen berenspray bij en ook geen stok bij de hand om te zwaaien. De weg is hier ook niet zo goed met al de wortels waar wij overheen moeten klimmen om dadelijk weg te lopen. Nog steeds twijfelen wij of wij goed lopen. Roland stelt voor nog een klein stuk door te lopen en als wij dan niemand tegen komen om te keren. Wij komen uit het bos en staan bij het water, mooie uitzicht. Wij zien twee kano’s , en de mensen kijken ons verbaast aan wat wij hier doen.

De weg vooruit gaat verder de bossen in en wij beslissen om te keren. In totaal zijn wij 6,8km gelopen, en wij waren blij als wij op een gegeven moment andere toeristen tegen kwamen. Wij zien ook gauw dat wij ergens verkeerd zijn gelopen en de trail verlaten hadden. Gelukkig is alles goed gekomen.

Terug bij de camper beslissen wij om op de weg terug te gaan picknicken. Bij het water op een mooie rustplaats parkeren wij. Wij zien wat bevers lopen en ze laten zich mooi op het foto zetten.

Een ouder echtpaar uit Belgie is hier ook aan het pauzeren en wij komen met hun in gesprek. Nieuwsgierig willen ze graag onze camper van binnen zien en ik geef ze een huisbezichtiging.

Tijd voor eten.

Wij zijn moe en beslissen terug naar jasper te gaan om op de Wifiplek even met jullie contact te houden. Ik ga nog bij een drogisterij een eeltvijl halen om de cm er van af te vijlen.

Nu, terug op de camping schrijf ik het reisverhaal en Roland doet een dutje. Hij is uitgeput.

wij hadden vandaag nog bezoek van Woody Woodpacker en tegen een avond kwam en hert bij onze plaats langs lopen. Gezellig!

Morgen gaan wij de Icefields Parkway rijden en zijn van plan om er in het

midden te overnachten. Ben benieuwd of wij in de sneeuw terecht komen. heb niet voor niets handschoenen bij.