Orca's

17 mei 2018 - Campbell River, Canada

In de ochtend wakker worden met het geluid van de meeuwen en de zon die op komt is heerlijk. Het is best fris aan de zee en ik zet gauw een warme kop koffie. Roland ligt nog heerlijk te slapen in het warme bedje, het is ook nog vroeg 5.30 uur. Over de jetlag zijn wij heen, wij hebben ons aan de tijd aan gepast.

Het weer ziet er geweldig uit en ik hoop dat wij vanmiddag heerlijk in de zon over het water varen.

Wij hebben op deze camping Wifi ofwel ik op de computer en Roland op zijn telefoon. Dat is heel fijn zo hebben wij toch contact met het thuisfront.

Kom er net achter de tijdverschil is maar 9 uur.

Fris gedoucht in de camper maken wij een ochtendwandeling langs de zee.

Na deze fijne start gaan wij ontbijten, afwassen en de camper opruimen.

Tijd om relax in het zonnetje te zitten met een goed boek. Het is tenslotte vakantie.

De aardappeltjes staan op het vuur om vanavond op te bakken wij hebben alle tijd wij moeten pas rond 11.45 vertrekken naar de haven voor onze tour.

Ondertussen is het 18.00 uur en wij zijn terug van een geweldige middag. Wij hebben orka’s gezien en dat ook nog heel dicht bij. Nu miste ik mijn spiegelreflexcamera de eerste keer. Maar wij hebben een paar mooie foto’s.

Wij zijn met Aboriginal Journeys onderweg geweest en het was een super gids. Wij hebben tussen de eilanden gevaren en na een uur kwamen wij op een plek waar deze killer walvis gespot was. Een familie van +- 8 orka’s zwommen bij deze plek. Wij hadden geluk dat ze recht op het boot toe zwemmen en ze van dicht bij mogen zien. Geweldig! Wij varen ze achterna en kunnen een uur lang van hun genieten. Regelmatig kwamen ze naar boven en dan was het zoeken waar ze opnieuw opduiken. Wij zijn er met 9 personen op het boot en iedereen is onder de indruk.

bij de terugweg stoppen wij nog bij en klein eilandje waar zeeleeuwen lagen te zonnen. Wat komt er een geluid uit deze beesten en wat stinken ze.

Van hier uit geeft de gids ons nog een extraatje en vaart naar een plek waar de stroming  super extreem is. Dit heeft te maken met eb en vloed. Door de kleine eilandjes rond Vancouver eiland heeft het water een sterke stroming. Je ziet overal op het water draaikolken. Het lijken orkanen die naar beneden draaien. Wij varen er voorzichtig overheen en moeten ons goed vasthouden. De boot gaat op en neer. Gelukkig is niemand zeeziek geworden.

Nu zitten wij op de camping aan het uitrusten van ons avontuur. Morgen gaat gaat de reis verder.

1. Andrew, Chris, Selena:
    18 mei 2018